Spildt Sonja

søndag den 26. september 2010



I det sekund tallerkenen glider ud af min håndflade tænker jeg: "Åh, nej, ikke en Sonja!". Jo det var en fin Sonja tallerken der her til morgen røg på gulvet på vej fra opvaskemaskine til skuffe. Den kan jo ikke bare købes fra ny igen. (Jeg må på jagt efter endnu en gammel) Kender I det?

Man må ikke græde over spildt mælk, er der et meget anvendeligt ordsprog der siger, men må man græde over spildt Sonja? Er der nogle af Jer der også samler på Aluminias "Sonja"? Jeg er så glad for mit service, og bruger det både til daglig og fest. Til fester blander jeg det med Villeroy og Boch's "Dresden" (Fajance, musselmalet).

Se den knuste tallerken herunder! Nu vil jeg nyde en regnfuld, men børnefuld søndag og ikke græde over "spildt Sonja". Rigtig god søndag!




5 kommentarer:

  1. av av for sonja :(
    ærgeligt at miste noget man er glad for .....
    håber du får en dejlig søndag trods alt ....
    kh

    SvarSlet
  2. Jeg spiste af Sonja hver dag fra jeg blev født til jeg flyttede hjemmefra som 19 årig :-)
    Jeg har desværre ingen tallerkener, men jeg har da et par skåle med låg hvis du skulle være interesseret :-)

    SvarSlet
  3. Uh, jeg forstår godt at du krummede tæer. Heldigvis er Sonja ikke det sværeste at få fat i.

    Jeg samler også en del på Sonja og nyder den smukke lyseblå farve hver dag :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  4. Marianne - Tak for forståelsen! Jo vi har herlig søndag, fint både at nå noget praktisk og hygge ind i mellem hinanden

    Britta - Åhhh, sådan noget du selv har spist af, kan du virkelig nænne at skille dig af med det? Skåle med låg har jeg nogle stykker af, kartoffelskåle og syltetøjs-krukker. Er det dem du mener?

    Mirjam - En co-addicted! Super! Ja, den lyseblå farve er helt skøn og matcher langt flere andre ting og farver end man skulle tro.

    SvarSlet
  5. Æv for katten, det er simpelthen så ærgeligt sådan noget!

    SvarSlet