Hjælp til farvevalg søges!!!

fredag den 17. september 2010

Dette ur står i vores stue, og der skal det blive stående. Det er et arvestykke fra min mands familie. Men jeg kan ikke holde ud at se på det som det ser ud nu. Guldet skal væk, og det skal passe til dæmpede blå farver og hør og hvidt, med mindre og skiftende indslag af andre farver.

Hvad siger I? Jeg tænker hvidt med lyse-gråt og kommer ikke videre - og måske skal jeg heller ikke videre, men jeg vil gerne have gennemtænkt alle muligheder. Hjælp!!!

9 kommentarer:

  1. Jeg tænker umiddelbart at det er lidt farligt at male sådan en arvestykke. Hvis det står i sin oprindelige stand, så kan den slags ure indbringe en pæn sum på auktion. Men malet mister de værdien helt sindssygt!

    Men ellers syntes jeg bestemt det lyder fint, at male guldet over med en lysgrå ;)

    SvarSlet
  2. Hej Julia Hausfrau!
    Uret fremstår ikke med original maling, min mand husker at det har været blåt (!) før (70'erne), og den nuværende bemaling er særdeles ringe udført. Så vi risikerer ikke noget ved at male.
    Men jeg er glad for at du synes om min egen ide.

    Tak og god fredag aften. (Jeg er selv på arbejde, går glip af fest i børnehave, Disneysjov - og slik og fredagshygge)

    SvarSlet
  3. Jeg ville male det lyseblåt :) Om måske putte noget fint liberty stof på maven af uret

    SvarSlet
  4. Fint ur. Jeg maler gerne alt i denne farve for tiden:http://lebbeliv.blogspot.com/search/label/stol

    SvarSlet
  5. Heisann:)
    Jeg er enig med Onkel Anne jeg, en lekker lyseblå nyanse ville være så fint!Men grått høres også LEKKERT ut!Ikke mye hjelp i meg...Jeg klarer aldri å bestemme meg for noe.
    Men FOR et fint ur da!!!
    Fin fredag til deg:)

    SvarSlet
  6. Den skal da være, knaldhamrende LAKRØD. helt højglans, det vil bare være så smukt...

    SvarSlet
  7. Onkel Anne - lyseblå kunne være en mulighed, jeg vil i så fald skulle have en hel sart udgave... Mht. liberty på maven så er det en god ide til en festlig anledning. Tak for den ide!

    Prophesy - netop den blå har jeg stående i maler-skabet, jeg tror dog den er for mørk til uret, men jeg er også vild med den og har malet mindre møbler med den. Tak for link og ide.

    Andregasellen - Godt at møde endnu en vægelsindet! Jeg har googlet lidt på "bornholmerur" og set at de er i mange forskellige farver, men de lyseste falder bedst i min smag. Tak til dig også for din kommentar!

    SvarSlet
  8. Birthe - !!!! LAKRØD !!! Jeg havde forberedt mig på foreslag a la turkis, solgul, neon-orange - men ikke lakrød! Mener du virkelig det? Har du set noget lignende andre steder!
    Det er faktisk sjovt du skriver det, for jeg har lige lavet et lille rødt hjørne i samme stue med bl. a. en meget rød cobra-telefon!
    Tak for det indspark også!

    SvarSlet
  9. Jeg har ikke set det andre steder, men har selv en tendens til at være alt for forsigtig i mine farvevalg... når jeg så endelig gir den gas, har det altså en fantastisk effekt... hvad du end bestemmer dig for, håber jeg, at vi får et billede, her på bloggen. :0).

    SvarSlet