onsdag den 18. august 2010

Idet Barbara har lavet et indlæg om dukkehuse og idet jeg endnu ikke har fået lavet et sådant indlæg, kommer det her: Jeg fandt dukkehuset i en antik/genbrugs-forretning og var straks solgt. Dukkehuset er hjemmelavet og netop den lidt rå stil passer perfekt med det tøsede, synes jeg. Jeg har ompolstret møblerne, syet tæpper, dyner og gardiner, malet møbler og købt lidt til
indretningen. Min fire-årige datter er glad for det. Der bor forskellige figurer derinde, men mest Pippi, Tommy, Annika, Postmand Per og kat-Emil. Herunder er hjørne fra den ene stue - selvfølgelig med en sy-maskine.





Herunder køkkenet...





Og her er pejsestuen:






Oppe under taget soveværelset:







og til sidst badeværelset.








2 kommentarer:

  1. Hvor er det fint dit/din datters dukkehus:-)

    SvarSlet
  2. Tak, Margith! Og ja, da jeg lavdede det var det mere mit projekt end min datters... Men nu har hun gode lege med det. Fx. dækker hun bord - og i mangel af dækkeservietter, bruger hun de to viskestykker - jeg er vild med børns forhold til "det forhåndenværende søm".

    SvarSlet