Sarkel Antik #1

tirsdag den 18. oktober 2011


I Kerteminde ligger den allerfineste antik-forretning, nemlig Sarkel Antik. Forretningen er i stueetagen i den smukkeste patricier-villa lige ned til Kerteminde Fjord/Kerteminde Havn.
Det er virkelig en oplevelse at at gå rundt i de gamle stuer og gange og nyde synet af ubeskriveligt mange smukke gamle ting. Der er en helt speciel stemning.

Jeg har fået lov til at tage nogle billeder derfra, som jeg viser i etaper i den kommende tid. Der er over 100 m2 fyldt med skatte. Alt fra de mindste gamle smykker til store keramik-vaser, malerier...
Temmelig ubeskriveligt mærker jeg nu!!
Dette indlæg er begrænset til Lotus... Og for at vise, som det ses på det nederste billede, hvor smukt de tingene går i spænd med omgivelserne, de gamle vinduer, vandet, lyset, himlen.

Sarkel selv er meget venlig og ved temmelig meget... Ring endelig til ham, hvis der er noget I mangler/samler på! Telefon:6532 1618
Jeg har selv bl.a.  købt en del keramik-figurer fra L. Hjorth hos Sarkel - og det vender jeg tilbage til i denne serie om Sarkel Antik.


7 kommentarer:

  1. Det lyder som en virkelig fin butik. Det må jeg huske hvis jeg en dag er i nærheden. Hav en dejlig dag.

    SvarSlet
  2. Hej glæder mig til at følge mine indslag og antik forretningen, ha en dejlig tirsdag. klem

    SvarSlet
  3. sjovt at se de gamle Lotus skåle, engang for mange år siden ,havde jeg spise og kaffestel i magen til lotus skålen og gryden, bare med limegrønt mønster ,,,rædsomt at blive så gammel at ungdoms tingene er blevet både hotte og "antikke " ,,,,

    SvarSlet
  4. Jeg sidder lige og forestiller mig hvor godt den gule Lotus skål vil passe ind i min vindueskarm...

    Er det mon muligt at betale via netbank og få tingene tilsendt, eller sælges der kun fra butikken? Jeg regner desværre ikke lige med at komme på de kanter inden for den nærmeste fremtid.

    SvarSlet
  5. Marina - Ja, det er er besøg værd, hvis man er i nærheden, det tager i øvrigt kun 25 min. i bil fra Odense C.

    Louise - Tak! Ja, jeg vender tilbage med mere om Sarkel.

    jip - Hi! Det kender jeg godt til! Men tænk at I havde så mange fine ting!

    Helene - Ja, jeg kan også hurtigt danne sig billeder her i Blogland om hvordan tingene ville se ud i netop mit hjem! Jeg ved desværre ikke, om Sarkel sender. Men ring endelig og spørg ham! Jeg ved at han tit er rundt i landet på antik-messer...
    Men hvis Sarkel ikke sender, vil jeg gerne ordne forsendelse for dig, så sig bare til. (Jeg kender ikke hans priser på skålene)

    SvarSlet
  6. Nej !! Hvorfor så jeg ikke den butik , da ÆldsteDatter og jeg var i Kerteminde !!!!

    SvarSlet
  7. Miri - Fordi I ikke fik en guidet rundtur af mig!! Det kan I få næste gang!!

    SvarSlet