Flere sekskanter

lørdag den 8. oktober 2011


Nu har jeg kastet mig ud i et nyt seks-kant-tæppe! Denne gang med retro-stoffer, overvægten er de skønne Graziela! Dem havde jeg en lille bunke af, og nu skal de bruges! Midten af hver blomst bliver ensfarvet nyt lagenlærred og næste omkreds bliver også ensfarvet nyt lagenlærred, men det håber jeg at kunne vise snart! ("Snart" er jo relativt, når talen er på håndsyet patchwork...)
Jeg leder efter flere passende stoffer evt. med de små figurer der ligner nødder (a la Ej sikke lej),
hvis der er nogen der vil sælge, er jeg altså meget interesseret. Mindstemål er 9 gange 9 cm, så jeg kan altså godt "nøjes" med afklip.

I øvrigt kan I se mit første "seks-kant-tæppe" lige her.

God lørdag til alle!!




11 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud, Helle :)

    Jeg har stof med nødder fra Ej Sikke Lej og ting i den stil, som jeg gerne sælger eller bytter :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Skønne farver og dejlige mønstre. Jeg bliver helt glad af at kigge på dem :-)
    Det bliver et smukt tæppe- engang:-)

    SvarSlet
  3. Jeg har også noget rødt stof med ej sikke lej nødder. ;-)

    SvarSlet
  4. Det ser rigtig godt ud indtil videre, men hold da fast et kæmpe arbejde! God fornøjelse :o)

    SvarSlet
  5. Mirjam - Tak!! Jeg vil meget gerne købe/bytte med dig! Men hvad efterspørger du mon...? ER Ej sikke lej stoffet egentlig gammelt eller nyproduceret?

    Miri - Ja, netop, jeg bliver også glad af de skønne farver og mønstre.

    Kristiane - Tusind tak! Jeg vil rigtig gerne vende tilbage til dig, hvis Mirjam ikke har den røde Ej sikke lej.

    Heidi - Tak! Ja, det er et stort arbejde, men jeg har min lille blikdåse med tråd, nål, saks sekskanter og stof med mig i min taske og så er det nemt at hive frem, når chancen byder sig! Har du mon prøvet det? Det er altså et forsøg værd!!

    SvarSlet
  6. ih jeg elsker 6kanter :) og smukke graziela er et godt valg. Var egentligt gået i gang med et projekt i rhomber men det appellere slet ikke til mig. Jeg må tilbage til 6kanterne :)
    kh Emma

    SvarSlet
  7. Emma - Ja, det er sjovt som forskellige former appellerer til en! Jeg har fx. aldrig arbejdet med rhomber - de "taler" ikke til mig, til gengæld har jeg lavet nok 20 tæpper med firkanter både i hånden og på maskine!!

    SvarSlet
  8. Du er sej :-) synes det er beundringsværdigt du kaster dig ud i sådanne projekter.

    SvarSlet
  9. Mrs. P - Hi... Tak!!! Det er altså meget hyggeligt og meget nemmere end man tror, hvis man ikke har prøvet.

    SvarSlet
  10. ih altså, hvor er du sej du går igang med endnu et håndsyet tæppe :)
    glæder mig til at følge det, og se det færdigt på et tidspunkt.

    SvarSlet
  11. Marolle - Ja, nu er jeg altså gået i gang igen!!
    Det går langsomt fremad - der er mange gode hygge-stunder i det. Jeg er snart klar til at vise næste trin i tæppets fremgang.

    SvarSlet