Færdig...

søndag den 22. april 2012


... for nu, i hvert fald.
Det hidsige tæppe bliver ikke større - ikke før næste vinter, tidligst!!
Jeg begyndte i august og her ni måneder senere har jeg hæftet den sidste tråd!
Tæppet er hæklet i det skønne "Kauni", 100 % uld.
Det måler ca. 110 gange 125 cm og er en perfekt størrelse til et slumretæppe!!


Det er et kæmpe arbejde, som jeg har brugt mange timer på.
Jeg er nybegynder udi hæklingen (havde aldrig troet at jeg skulle kaste mig over den slags håndarbejde), og det er absolut ikke min tålmodighed, der har drevet arbejdet, men derimod min stædighed!!


Jeg er glad for tæppet og synes det klæder flere forskellige steder her i huset...


Tak til alle Jer der har heppet på mig, tak til Fru Westerskov fordi hun lærte mig at vende til blogtræffet og tak til Puk, som sendte hidsigt grønt garn til mig, da der var udsolgt, så jeg kunne komme videre.

21 kommentarer:

  1. Wow hvor er det bare flot og alt arbejdet værd! Knus

    SvarSlet
  2. Hold da op Helle hvor er det blevet flot, skønne farver :-) Knus Lene

    SvarSlet
  3. Wauw hvor er det flot ;0)
    Sejt du hængte i, så stædig tror jeg ikke jeg er ;0)

    SvarSlet
  4. Hvor ser det bare lækkert ud :) har du brugt rester eller købt garnet til lejligheden?

    SvarSlet
  5. Jeg kan virkelig godt lide dit hidsige-hæklet i stædighed- tæppe :-)
    Flot !

    SvarSlet
  6. Hvor er det sindsygt flot - super farver og sikke et 1. gangs projekt :o)

    SvarSlet
  7. Tillykke med dit færdige og super flotte resultat. Det kan du godt være meget stolt af :)

    SvarSlet
  8. Det er super super flot og nogle fantastiske farver. Jeg er imponeret, jeg ved godt hvor lang tid det tager at hækle!!!!
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
  9. Tina Liel - Tak til dig - og ja, nu skal tæppes bare nydes og i brug!!

    Lene - Tusind tak, ja jeg fik da lært at hækle grandma-stripes...

    Julie - Ha-ha - du er da noget af det mest stædige her i Blogland!!

    Jenny - Tak, jeg har købt alle nøgler garn fra nye - og nu har jeg så rigtig mange rester og rigtig meget garn!!!!

    Miri - Tak-til-dig for rose-kommentaren!!

    Vibber - Ja, for bare et år siden havde jeg skrald-grinet hvis nogen havde sagt at jeg skulle hækle så meget som en grydelap! Tak!

    Bente - Tak! Og du har jo en lille - men meget vigtig - del af æren!

    Charlotte - Tusind tak! Ja, det varer lige lidt før jeg skal hækle så stort et projekt igen!!

    SvarSlet
  10. wauw Helle det er mega mega flot :o)
    godt du er/var så stædig og holdt ud :o)
    knus♥

    SvarSlet
  11. Hvor er det flot og nogle super lækre farver. Man kan næsten se at det damper af stædighed :0)

    SvarSlet
  12. Hey, hvor er det flot! Godt gået, Helle :o)

    SvarSlet
  13. Wow - hvor skønt! Det kan da lyse op på den tristeste og mørkeste dag :D

    Og hvor lækkert at det er færdigt ikke mindst. Jeg gætter på at der ligger mange halvt færdige tæpper rundt omkring...

    Selv er jeg også totalt nybegynder udi hækleriet og har netop flashet mit første projekt, som dog er strandet.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  14. Utrolig fint:) Fikk lyst til å hekle et likt med en gang:)

    Ha en flott ny uke!

    SvarSlet
  15. hvor er det fint & farverigt. stort hurra herfra sidelinjen

    SvarSlet
  16. tillykke med resultatet loppe. så fint !

    SvarSlet
  17. Marianne - Tak! (Ja, hvem havde troet det sidste vinter!)

    Helle - Ja, du har jo ret!!

    Heidi - Tusind tak, tænkte faktisk på dig da jeg så på det færdige tæppe - og de pink ender!!

    Mirjam - Ja, jeg så godt de små futter...
    Tak, og ja, det tæppe lyser op!!

    Tove - Også tak til dig! Ja, jeg kan godt anbefale et sådant projekt!

    Linda - Tak for "hurra" - det er godt med lidt efter-hepning!

    Rikke - Tusind tak!!

    SvarSlet
  18. Wauw hvor er den fed!
    Den har bare de bedste farver - hvor er den skøn.

    SvarSlet
  19. Jamen det er da fantastisk! Det er lige mig! Jeg hæklede et slumre tæppe sidste år i lige så hidsige farver. Jeg købte bare alt for meget garn (har næstebn til et helt tæppe mere), men nu ved jeg da hvad skal bruge det til :)

    Hvordan har du startet på tæppet der? Er det en rektangel eller kvadrat du er startet med og hækler udenpå?

    Mvh. Anna Banana Butterhair

    SvarSlet
    Svar
    1. Anna Banana Butterhair - Uha, jeg har også alt for meget garn til overs!!
      Det er en retangel! Du kan se midten tættere på i følgende indlæg:
      http://loppe-shoppe.blogspot.com/2011/09/puk.html

      Men det skulle have været endnu mere aflangt fra begyndelsen af (Altså en "Vifte" a' tre stangmasker længere). Det viste sig at blive for kvadratisk, hvorfor jeg har forlænget med neon-pink! Men jeg er faktisk blevet super-glad for den forlængelse, jeg synes, den pynter og gør mit tæppe lidt anderledes.
      Og ja jeg hækler bare udenpå hele tiden. Hæfter for hver omgang.
      Håber du kommer i gang!!
      Hvis det ikke var svar nok, så bare spørg igen.
      Helle.

      Slet