Bambi og rådyr

lørdag den 30. april 2011


Efter netop at have postet gårsdagens indlæg om færre arbejdstimer, klokken var ca. 11:00, ringede telefonen, "Helle, vær venlig at komme på arbejde inden en time og bliv til kl. 23:00!!" Hmmm, der røg den fridag i solen i haven!
Nå, ikke mere ynk herfra, men et indlæg om min samling af rådyr/dådyr/bambi'er, eller som min far, der er forhenværende jæger ville sige "dyr"!
Herover og herunder en lille fyr på bare 3 cm, der bor ovenpå et maleri lavet af vores fire-årige.


I entreen står den store engel i keramik fra L. Hjorth, Bornholm og byder velkommen sammen med et hvidt dådyr. Hvad synes I mon, kære Blogland, skal dyret males?


I køkkenvinduet holder disse tre udkig! I familie med hinanden - og dog...


I stuen er der en hel vindueskarm fyldt med ren kitch, i midten lille rådyr. På ryggen står der "Odense" med guldskrift! (??!!). Det er sjovt at tænke på, hvem der mon har slæbt dem med hjem som souvenir engang! Hvad har de tænkt! (Og hvad tænker jeg dog!!??)


Min samling er endnu beskeden, men det er sjovt at være på udkig, og når de ikke koster mere end 5,- kr, så gør det det endnu sjovere.

Hvis I har samlinger af et eller andet vil jeg meget gerne se dem, smid gerne et link her, hvis indlægget allerede eksisterer. Jeg har valgt at give samlingerne etiketten "samlinger" så de er nemmere at finde ude i sidebaren. Det samme gør Hverdagshjem/Camille.  Den ide vil jeg gerne give videre.

Nu tager jeg til arbejds-dag i børnehaven, det kan jeg lige nå, inden jeg skal på arbejde!! Godt det er søndag i morgen, hvor børnene bliver passet i over et døgn hos mine forældre og jeg har INGEN planer, andet end at slappe af og nyde foråret i sommerhuset!

Rigtig god lørdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar