Samling af retro sengetøj

søndag den 3. juli 2011

Mirjam/ Æbleblomst der også viser skønne samlinger, har netop lavet dette indlæg om retro sengetøj! Hvilken skøn ide! Mirjam udfordrer os til også at vise retro sengetøj, og den vogn springer jeg hermed på!
Nogle af de følgende dynebetræk har jeg også hovedpudebetræk til, og andre desværre ikke, men jeg synes det er så fint, når jeg mixer, så det gør ikke så meget. Et par enkelte har jeg i hele to sæt, og dem sætter jeg aldrig saksen i, ja, jeg tror faktisk at det som jeg viser i dette indlæg, skal forblive helt! (!!)

(Jeg regner med at vise baby- og juniorbetræk også - og måske også et indlæg med de gamle med striberne og de maskinvævede blomster i lange rækker.)

Jeg begynder med de blå, som jeg har flest af:


Herover er et dynebetræk som jeg har sovet i som barn hos min mormor.
Herunder et helt sæt, fundet i en genner.


Herunder endnu et sæt fra en genner.


Herunder er foto af et betræk som jeg har hele to sæt af. En fødselsdagsgave fra min veninde:


Et betræk fra en genner:


Og endnu et fra en genner:


Herunder to betræk - fra min mormor:


Et af mine hjerte-banke-betræk, blåt med sart lilla:


Og endnu et hjerte-banke-betræk, gave fra den samme veninde:


Her kommer et sæt fra Den Blå Avis:


Herunder et betræk som jeg købte i Lauras Dollroom i Amsterdam:


Nu lidt grønt, slidt fra en genner:



Et skønt dynebetræk som jeg fik forærende på et Lions marked i Odense i vinter, damen brugte det til at afdække sine varer!


Her fra et gult sæt, det har jeg hele to sæt af. Fandt faktisk tre sæt samlet i en genner, det ene er klippet op og syet af.


Herunder et betræk købt på Tradera.com:


Brunt, gult og orange, fra Den Blå Avis:


Og tilsidst endnu et betræk fra Tradera.com:

9 kommentarer:

  1. Skønne skønne betræk...ÆV altså, såen noget har jeg slet ik:-( Må i gang med en samling...

    Tak for kigget:-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  2. Sikken fin samling. Er lidt grøn af misundelse.

    SvarSlet
  3. Så lækre betræk du har. Er slet ikke misundelig ;)

    SvarSlet
  4. Malene - Tak! Ja, du må igang! Det er super-sjovt, og bare det at åbne skabsdøren og kigge på "skattene" kan muntre op på en regnvejrsdag! Altså for ikke at snakke om når der er redt op med de herlige farver og mønstre.

    Mama Lola - Tak - ja, du ved jo hvad du snakker om! Hi!

    Gitte - Tak til dig også! Lidt grøn af misundelse hører vist med til besøgene rundt i Blogland! Ja, selvom jeg ikke så gerne vil indrømme det!

    Elisa - Tak!! Jeg er også rigtig glad for hvert et af dem!

    SvarSlet
  5. Tak for kigget - du har godt nok mange lækre. Vi sover med dobbeltdyne så det sætter desværre en begrænsning med retro sengetøj. Det blå du viser som billede 2 har vi som TV vattæppe - lidt sjovt at vide det også findes som sengetøj :-)

    SvarSlet
  6. Mette - Tak selv! Ja det er sjovt at se et mønster som man selv kender ud og ind fra sit eget hjem i en anden kontekst! Det må da være et lækkert vattæppe!

    SvarSlet
  7. Sikke skønne sengesæt du har i gemmerne :) Er især vild med de to blå du har fået af din veninde og det orange med sommerfugle og frugter. Sidstnævnte har jeg som stof og nyder at bruge små stykker af det til særlige projekter :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  8. Mirjam - Tak skal du også have! Det var sjovt at finde de hele sæt frem, mange af dem "bor" sammen med retro-stoffer, farve-sorteret, men nu tror jeg at de hele sæt skal have deres egen hylde.
    Det er sjovt at du også har stoffet med sommerfuglene.

    SvarSlet