Havestol nr. 2 og shorts.

lørdag den 12. marts 2011


Endelig blev havestol nr. 2 færdig! Det tog sin tid, men den er blevet fin, hvidt stel med pastel-gule træ-stave.
Mit sekskantede tæppe er langtfra færdigt, men jeg har lige slænget det helt tilfældigt (!!) hen over det ene armlæn for at drømme mig til solvarme dage.

Herunder viser jeg lige havestol nr 1, for sammenhængens skyld.



Og herunder de fem havestole som jeg fandt dem, mørke og kedelige (brun-grøn-sort farve).
Men som tidligere nævnt skulle de selvfølgelig med hjem, 15,-kr. pr. stk.


Et andet langt hurtigere projekt er bomulds-shorts med rib-kant str. 5 år.  Mønsteret er fra minikreas "Posebuks - 30300", hvor jeg har forkortet længde til shorts. (Nemt mønster) (Stof fra stof og stil)


Med denne skønne tulipan ønsker jeg alle en fab weekend!

15 kommentarer:

  1. Hvor er de stole dog smukke !
    Og de klæder dit smukke tæppe.
    Og de små shorts- er yndige.
    En smuk og yndig dag til dig :-)

    SvarSlet
  2. Wow sikke fine de stole er blevet! Kan godt forstå du snuppede dem, de er jo virkelig fine (altså efter maling... haha), og så er det da umiddelbart ret billigt for sådanne havestole?

    Hvilke farver skal de andre være?

    og de shorts dér.... cute!

    Hav en herlig weekend!

    SvarSlet
  3. hej Helle

    så er du jo næsten halvejs til de 5 :) -super fin den er blevet ... lige til en tur i haven i solen :) - ej lad den endelig blive inde i din dejlige stue ♥ meget fint henslængt tæppe på vej -skønne shorts og smuk smuk tulip selv fab wee:)♥

    knus♥

    SvarSlet
  4. Hvor bliver stolene bare lækre. Hvilke farver tænker du at de andre skal have?

    God lørdag

    SvarSlet
  5. Fedt at du har givet stolene forskellige farver!
    Og så synes jeg godt du kunne tage og sy dobbelt op, når du syer tøj i str 5 år ;-)

    SvarSlet
  6. Smukke smukke stole og lækre shorts!

    SvarSlet
  7. Losarinas mor - Tak for de poetiske linjer.

    Camille - Ha-ha, ja, efter slibning af både stel og træ, skruer af og i, maling gange 2-4... (Min mand har hjulpet meget!!)
    Har i dag købt lyserød maling til nr. 3! Hmmm... Det bliver vist fire sukkersøde stole...
    Måske skal den sidste være turkis...


    Marianne - Nej, jeg er halv-vejs til de fire, har desværre kun fire stole. Men dem er jeg rigtig glad for. Og ja, jeg tvivler på om de må komme ud til sommer! De er faktisk rigtig lækre som spise-bords-stole.

    Mette b - Tak!! Lige nu satser jeg på lyserød og turkis, men ved endnu ikke helt...

    Junette - Jamen kære Junette, jeg er da meget glad for at du synes om stolene. Det var jo DIG der gav mig ideen!!!
    Og ja, jeg kunne da bare doble op i syning af tøj str. 5 år! Hy-hy!!!! (Jeg har planer om at sy hele forårs-sommer-garderoben til hende selv, altså bortset fra jakke, regntøj, gamasher og strømper. Jeg har så meget stof liggende så det burde jeg gøre.)

    Karina - Tak! Du kender jo mønsteret til shortsene! :-)

    SvarSlet
  8. Helle de er fantastiske de stole super godt spottet. Jeg vil klart have havemøbler i kikkerten næste gang jeg skal loppeshoppe :-) Tæppet bliver altså også lige i øjet :-)

    SvarSlet
  9. Hvor er de bare blevet super fine!! :)

    SvarSlet
  10. Westmose - Mette, tak! Ja, det må da snart være sæson for at folk smider deres fine havemøbler ud! Jeg har fundet et bord, der næsten matcher stolene, det burde males, men det når jeg nok ikke og planlægger derfor at klipse voksdug på som nødløsning.

    KGaardsted - Tak til dig også!
    Det er godt med alle de positive kommentarer, så får jeg lige et skub til at komme videre!

    SvarSlet
  11. jeg er altså lidt misundelig på dine havestole :o) ville ønske jeg kunne finde sådan nogen selv på loppemarked, men har en fornemmelse af de er populære ?

    SvarSlet
  12. Marolle - Tak! Ja, de er vist ret populære. Det er dem lavet af teak og hvor bordet har stavene lagt fra midten og ud som i en sol, der er mest populære. Mine er desværre ikke i teak.

    Du kan evt. se nyproduceret udgave af disse her:
    http://www.mandalay.dk/cms.php/moebelserier/marguerit

    Jeg er naiv nok til at lede videre! ;-)

    SvarSlet
  13. De er bare for flotte de stole. Sådan nogen kunne jeg helt vildt godt bruge og farverne er rigtig flotte. Nice

    SvarSlet
  14. Hej, vet ni märket på dessa stolar? Har likadana själv, skulle vilja veta vad tillverkaren heter, så jag kan ta reda på när modellen är gjord och vad den heter...

    SvarSlet
  15. Jeannet - Tak for din søde hilsen - for længe siden, den er på en eller anden måde "forsvundet fra min mail, beklager at jeg først svarer nu.
    Stolene er bare skønne!

    Anonym - Hej! Desværre kender jeg ikke mærket på disse stole, jeg fandt dem brugt og har ikke kunnet se mærker på stolene. Håber at du finder dem!

    SvarSlet