Next step quiltning

tirsdag den 31. maj 2011


Tusind tak for alle jeres søde kommentarer til dette indlæg, hvor jeg bad om hjælp til valg af bagside-beklædning til mit patchwork-tæppe! Som I kan se, valgte jeg det blomstrede stof!
Jeg er så glad for tæppet, det hænger som regel over gyngestolen, hvor det kan ses fra mange sider/steder.
Nu skal jeg til at quilte det, og den eneste erfaring jeg har dermed er hånd-quiltning, i punkter, lange rækker eller små cirkler. Nu har jeg bestemt mig for at prøve at quilte på maskine. Jeg tager ind på Badstuen, (kultur-hus i Odense med fantastisk tekstil-værksted) hvor de har de rette maskiner.

Nu er mit spørgsmål så: Hvordan skal jeg quilte? Skal jeg lave lige lange rækker? Eller forsøge at følge sekskanter eller...? Hvis I svarer så husk endelig at jeg ikke ved noget om det endnu og altså ikke kender special-udtryk/fag-udtryk.  Hvis I kender indlæg, hvor eksempler er vist tæt på, må I meget gerne linke.

Tak igen!!



Herunder ligger tæppet øverst i en stak af købte og hjemmelavede tæpper.



14 kommentarer:

  1. Nøj hvor er det blevet et smukt tæppe Helle :-)
    Kan desværre ikke hjælpe med quiltningen...

    SvarSlet
  2. Jeg ved heller intet om quilting, men det er godt nok et fint tæppe :)

    SvarSlet
  3. Hvor er dit tæppe bare forrygende flot.

    SvarSlet
  4. Aner ikke noget om quiltning.
    Men hvor er tæppet blevet fantastisk flot ;0)

    SvarSlet
  5. Det er altså et flot tæppe du har lavet. Wauuuuuuv må jeg bare sige !!!!!!!!!!!!!

    SvarSlet
  6. hje Helle

    her kommer lige en garvet patchworker forbi :)...
    jeg ville helt klart quilte rundt om hver blomst.. og måske i sekskanten i midten af blomsten.... hvis det er det du gør fremhæver du blomsten :)
    ved ikke om du måske kan se det er det jeg har gjort på mit blomster-tæppe i sidebaren
    kram♥
    hov var liige ved at glemme at skrive WAUW... så smukt..... og hurtuígt du har fået det syet :)

    SvarSlet
  7. Det er rigtig flot dit tæppe, rigtig godt gået.

    Super smukt!!

    Kram Marlene

    SvarSlet
  8. fint tæppe,,, hvis du vil ha´det rigtig fint kan du sende det til quiltning hos Beo Beo
    www.beobeo.dk hun quilter tæpper,måske kender du stedet ?
    hilsen Jip

    SvarSlet
  9. Karina - Tusind tak! Det er jo forrygende med opbakning og ros.

    Mivsel - Tak til dig også! Jeg anbefaler lige igen at have sådan småt sytøj med sig i en lille æske.

    Margith - Tusind tak! (Nu er det riet sammen, klar til quiltning)

    Julie - Tak, men der mangler måske en mund, nåh nej næse eller klokke et sted.

    Balbinus - Tusind tak, jeg bliver bare mere og mere glad for det.

    Marianne - Åhhhh, tusind tak, jeg havde jo et håb om at også du kom forbi dette indlæg! Jeg har nu riet tæppet over det hele, Badstuen har en meget avanceret maskine som vist endog kan quilte med noget den kalder "hånd-sting" (Som-om).

    Men når du skriver "rundt om", mener du så lige i den håndsyede syniong eller lige ved siden af (altså i stoffet)?

    Marlene - Tak - jeg kan jo se at også du har kastet dig over patchwork!!


    Michelle - Tusind tak!!

    Jip - Tak, den side tjekker jeg lige, jeg kender den ikke i forvejen.

    SvarSlet
  10. hej søde
    jeg ville vælge ved siden af (ca 2mm) :)
    kram♥

    SvarSlet
  11. Tak Marianne - Det gør jeg. Håber at få tid i kommende uge!

    SvarSlet
  12. ej hvor er det bare flot! hvor er du bare vildt hurtig. Er meget inspireret og endnu et projekt je ghar lyst til at kaste mig over ;)

    SvarSlet
  13. Marolle - Ih, det er da en fornøjelse at kunne inspirere dig! Hi! Altså tæppet er jo ikke så stort igen, men faktisk en meget fin str. til bare lige at have over benene - og så til pynt over et møbel, uden at det fylder for meget.

    SvarSlet